hak cipta terpelihara.

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Wednesday, June 13, 2012

awan gelap

langit itu mendung
semendung hati aku
gusar dihati tiada penghujung
tak mampu lagi senyum palsu

ku dapat rasa sesuatu
awan gelap itu sentiasa ikut aku
apakah itu petanda bagiku?
mungkinkah hidup tambah celaru

jujur aku persoalkan
mana perginya keadilan?
terbit mentari yang kurasakan
kini dirampas dalam kerakusan

ku punya satu soalan lagi
kenapa aku tak kering diuji?
saat yang lain bersuka hati
aku diduga tidak bertepi

apakah aku memang tak layak
kecapi bahagia walau sekulumit
ku tahu dosaku banyak
tapi ku tak sanggup terus dihimpit.



sumber gambar




4 comments:

kEm aLi said...

warnai langit itu dengan titipan kesabaran. semoga berlalu awan yang membawa kegelapan :B

manjae camiela said...

langit tu selalu kelam

kEm aLi said...

hadir jua pasti. eh silap. insyaAllah. hehe

manjae camiela said...

aminn. hehe. tunggu pelangi tak kunjung tiba. jom main ujan. #tiba2