hak cipta terpelihara.

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Monday, June 4, 2012

tamak bahagia

Ku lihat manusia itu
Mulut terus tabur dusta
Sampai kapan mau begitu
Mau tongkat langit agaknya.

Ku lihat dunia itu
Bersepah manusia busuk hati
Ku takut jejak ke situ
Tapi ku temui jalan mati.

Ku lihat mereka
Menari di atas lemahnya aku
Sedang aku tiada upaya
Hanya doa penguat aku.

Ku sedar diri manusia hina
Hanya ingat Dia kala duka
Aku tak layak meminta
Tapi ku pingin bahagia cuma.

Aku manusia tamak bahagia.


sumber gambar sini

8 comments:

SunnyFunny said...

wahh . hebadd kata kata . :)

manjae camiela said...

tak sehebat mana =) thanks ya.

SunnyFunny said...

sesama . :)
wutt sendiri eaa ?

manjae camiela said...

yeah. tulis ape yang dirasa aje =)

izzaffalah said...

Kenape mahu tamak?

manjae camiela said...

fitrah manusia

kEm aLi said...

anda turut sama hebak :B

manjae camiela said...

haha saya tak sehebadd awak